Hands

diumenge, 25 de desembre del 2011

Les dones només tenen presència en el 23% de les notícies

Aquesta discriminació es fa més aguda a l'hora d'acudir als experts. Els homes assoleixen el paper d'experts en un 91% de les informacions dels mitjans, mentre que en el cas de les dones, el percentatge disminueix fins a un 9%.

Són dades del manual Gènere i mitjans de comunicació. Eines per visibilitzar les aportacions de les dones creat per avançar en la inclusió de la perspectiva de gènere en els continguts informatius dels mitjans de comunicació. L'estudi, presentat per L'Institut Català de les Dones (ICD), el Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) i el Col·legi de Periodistes de Catalunya-
L'estudi revela que el 17% de les dones que apareixen als mitjans s'identifiquen segons el seu parentiu o situació familiar, mentre que, per contra, en el cas dels homes només es correspon amb el 5%(...)

D'altra banda, les dones protagonitzen el 27,5% dels inserts i, els homes, el 72,5%. A més, la durada mitjana de les intervencions de les dones a les informacions és de 28 segons i, la dels homes, de 44 segons. Pel que fa a les declaracions de les notícies, les declaracions protagonitzades per dones acaparen tan sols un 8,7% del temps, mentre que en el cas dels homes ocupen el 51,8%.

Per mitjà, la televisió és el format que més dones mostra en els seus informatius (34%), seguit a molta distància per la ràdio (23%) i la premsa (22%)
Però el que també conclou l'estudi és que del poc que apareixen les dones quan ho fa encara és per fomentar els estereotips, ja que tenen una presència rellevant en l'àmbit personal (44,5%), el sanitari (34,8%) -on acostumen a aparèixer més com a receptores que com a professionals- i l'educatiu (32,1%) -on apareixen més com a estudiants que com a formadores.
L'estudi es basa en l'informe "Quién figura en las noticias?" i l'Informe del Proyecto de Monitoreo Global de Medios "La presència de les dones en la informació".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada